Príjem úplných žiadostí | od 28. 06. 2018 do 10. 08. 2018 |
---|
Príjem úplných žiadostí | od 28. 06. 2018 do 10. 08. 2018 |
---|
Oprávnenými žiadateľmi môžu byť podniky v zmysle čl. 107 ZFEÚ t.j. subjekty, ktoré vykonávajú hospodársku činnosť bez ohľadu na ich právny status a spôsob financovania.
Prijímateľom finančnej pomoci je poskytovateľ služieb (provider) informačných akcií a demonštračných aktivít pre konečných prijímateľov nefinančnej pomoci (beneficientov), ktorými sú aktívni ako začínajúci poľnohospodári, obhospodarovatelia lesa, spracovatelia produktov poľnohospodárskej a lesnej prvovýroby v pracovnoprávnom vzťahu a malé a stredné podniky vo vidieckych oblastiach.
Oprávnení žiadatelia sú len žiadatelia so schváleným obsahovým námetom v rámci výzvy MPRV SR č. 1/2017.
Celé územie Slovenska (NUTS I) – v súlade s podmienkami uvedenými v bode 2.6 Kritériá pre výber projektov, ktoré je rozdelené na menej rozvinuté regióny (mimo Bratislavského kraja) a ostatné regióny (Bratislavský kraj).
Oprávnenými projektmi sú krátkodobé (maximálna dĺžka trvania aktivity je 3 dni), resp. jednorazové odborné demonštračné a informačné činnosti adresované pre pôdohospodárov a prijímateľov pomoci v rámci rozvoja vidieka, zamerané na poskytnutie informácií a odovzdanie skúseností pre pracujúcich v pôdohospodárstve formou informačného a/alebo demonštračného podujatia v nasledovných oblastiach:
V oblastiach mimo prvovýroby, spracovania a marketingu poľnohospodárskych produktov vymenovaných v prílohe I ZFEÚ:
Typ žiadateľa a výška podpory | Miera podpory v % | |
---|---|---|
mikropodnik (0-9 zamestnancov) | 0 | 100 |
malý podnik (10-49 zamestnancov) | 0 | 100 |
stredný podnik (50-249 zamestnancov) | 0 | 100 |
veľký podnik (250 a viac zamestnancov) | 0 | 100 |
1. personálne náklady na zabezpečenie, prípravu a realizáciu aktivít vrátane odmien a odvodov do zdravotných poisťovní a sociálnej poisťovne;
2. prenájom školiacich priestorov a potrebnej techniky;
3. materiálno-technické náklady, zahŕňajúce vydávanie odborných publikácií v tlačenej a elektronickej forme, náklady na propagáciu formou informačných a propagačných materiálov i náklady na služby v súvislosti s aktivitou;
4. ubytovacie náklady (výdavky na ubytovanie účastníkov, lektorov a osôb mimo pracovnoprávneho vzťahu zúčastňujúcich sa na vzdelávacej aktivite hradené formou faktúr na základe prezenčných listín), náklady na občerstvenie resp. dopravné náklady, ak sú súčasťou projektu;
5. investičné náklady spojené s realizáciou demonštračnej aktivity:
– nákup alebo lízing nových strojov a zariadení do výšky ich trhovej hodnoty
– obstaranie alebo vývoj počítačového softvéru, získanie patentov, licencií, autorských práv a obchodných značiek
6. režijné náklady spojené s realizáciou vzdelávacej aktivity vrátane nákladov na získavanie zručností – nepriame náklady súvisiace so zabezpečením podporných aktivít projektu a taktiež náklady prijímateľa NFP, ktoré súvisia s projektom (okrem nákladov, ktoré si uplatňuje v rámci priamych oprávnených nákladov v rámci projektu) napr. nákup tlačív, platby za telefón atď.;
– uvedené režijné náklady budú uplatnené v rámci paušálneho financovania v zmysle článkov 67 a 68 nariadenia EP a Rady (EÚ) č. 1303/2013 do výšky max. 20% z priamych oprávnených nákladov;