• EDOTÁCIE
  • Dotačné programy
  • AKTUALIZOVANÁ VÝZVA: IROP-PO1-SC122-2016-15 - Zvýšenie atraktivity a prepravnej kapacity nemotorovej dopravy (predovšetkým cyklistickej dopravy) na celkovom počte prepravených osôb
Splníme Vám viac ako len 3 želania

AKTUALIZOVANÁ VÝZVA: IROP-PO1-SC122-2016-15 - Zvýšenie atraktivity a prepravnej kapacity nemotorovej dopravy (predovšetkým cyklistickej dopravy) na celkovom počte prepravených osôb


Späť na katalóg dotácií
Príjem úplných žiadostí od 21. 12. 2016 do 23. 06. 2018

Predmet podpory

  • Zvýšenie atraktivity a prepravnej kapacity nemotorovej dopravy (predovšetkým cyklistickej dopravy) na celkovom počte prepravených osôb

Operačné programy

  • Integrovaný regionálny operačný program

Oprávnenosť žiadateľa

  • obec/mesto
  • združenie obcí podľa § 20b zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov
  • samosprávny kraj
  • ostatné subjekty verejnej správy, t.j. subjekty, ktoré sú zapísané a zaradené v registri podľa ods. 1, § 3 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, pričom tieto subjekty musia byť vo vlastníctve objednávateľa dopravy (mesta/ samosprávneho kraja) a musia poskytovať pravidelnú verejnú osobnú dopravu
  • súkromný sektor mimo schém štátnej pomoci - fyzická alebo právnická osoba (podľa § 2 ods. 2 Obchodného zákonníka) - poskytujúce pravidelnú verejnú osobnú dopravu
  • mimovládne organizácie
Pozn.: Subjekt územnej samosprávy musí mať schválený program rozvoja a príslušnú územnoplánovaciu dokumentáciu v súlade s ustanovením § 7 ods. 6, § 8 ods. 6 a§ 8a ods. 4 zákona o podpore regionálneho rozvoja.

Územné obmedzenie

Územie SR mimo bratislavkého kraja

  • ťažiská osídlenia SR prvej a druhej úrovne (bratislavsko-trnavské, košicko-prešovské, banskobystricko-zvolenské, žilinsko-martinské, nitrianske, trenčianske, liptovskomikulášsko-ružombersko-dolnokubínske, lučenecko-rimavskosobotské, michalovsko-vranovsko-humenské, novozámocko-komárňanské, popradsko-spišskonovoveské, považskobystricko-púchovské, prievidzské.
  • Centrá osídlenia 1. až 5. úrovňe

Podporované (oprávnené) aktivity

  • rekonštrukcia, modernizácia a výstavba infraštruktúry pre nemotorovú dopravu
- cyklistické komunikácie - obnova a rekonštrukcia už existujúcich cyklistických komunikácií, budovanie nových cyklistických komunikácií, cyklokoridorov na existujúcich miestnych komunikáciách a komunikáciách medzi sídlami
- doplnková cyklistická infraštruktúra (chránené parkoviská pre bicykle, cyklostojany, nabíjacie stanice pre elektrobicykle, systémy automatickej požičovne bicyklov, hygienické zariadenia a pod.)
- budovanie prvkov upokojovania dopravy (pešie zóny, „shared space“, vylúčenie dopravy z ulíc okrem mestskej hromadnej dopravy a cyklistov a pod.)
- zvyšovanie bezpečnosti zraniteľných účastníkov cestnej premávky - odstraňovanie úzkych miest v pešej doprave, odstraňovanie bariér pri prestupovaní, a pod

  • propagácia a zvyšovanie atraktivity cyklistickej dopravy vo verejnosti
- webové portály, mobilné aplikácie a pod.

Dĺžka realizácie projektu

Maximálna dĺžka realizácie hlavných aktivít projektu nie je časovo obmedzená.
Žiadateľ môže začať realizáciu aktivít projektu až po podaní žiadosti o NFP.

Forma podpory

  • nenávratný finančný príspevok (dotácia)

Podporované oblasti

  • Miestny rozvoj
  • Doprava

Typ žiadateľa a výška podpory

  • mikropodnik (0-9 zamestnancov)
  • malý podnik (10-49 zamestnancov)
  • stredný podnik (50-249 zamestnancov)
  • veľký podnik (250 a viac zamestnancov)
  • NNO, cirkev
  • samospráva
  • príspevkové a rozpočtové organizácie
Typ žiadateľa a výška podpory Miera podpory v %
mikropodnik (0-9 zamestnancov) 90
malý podnik (10-49 zamestnancov) 90
stredný podnik (50-249 zamestnancov) 90
veľký podnik (250 a viac zamestnancov) 90
NNO, cirkev 95
samospráva 95
príspevkové a rozpočtové organizácie 95

  • Aktualizácia výzvy sa týka termínu uzávierky 5. kola výzvy, ktorá je stanovená na 21.3.2018
  • Ďalšie hodnotiace kolá budú uzatvárané spravidla v trojmesačnom intervale do vyčerpania alokácie.

Oprávnené výdavky

  • Realizácia novýách stavieb nemotorovej dopravy - cyklystické komunikácie, cyklokoridor, spološná cestička pre chodcov a cyklistov
  • Doplnková cyklistická infraštruktúra - stojany, chárnené parkoviská, nabíjacie stanice pre elektrobicykle, hygienické zariadenia, odpočívadlá ...
  • rekonštrukcie, modernizácia a stavebno-technické úpravy existujúcej infraštruktúry pre nemotorovú dopravu s možnosťou celoročnej prevádzky, vrátane vybavenia cyklistickej komunikácie (osvetlenie, kanalizácia, cyklistické spomaľovače a pod.), sadových úprav a zelene,
  • Stavebný dozor
  • Odborný autorský dohľad
  • Projektová dokumentácia
  • Interiérové vybavenie (napr. hygienického zariadenia) a zariadenia v priamej súvislosti s podporou cyklistickej dopravy
  • Výdavky na riadenie projektu

Doplňujúce a špecifické informácie

  • spracovaná stavebná projektová dokumentácia minimálne v stupni PD, na základe ktorej bolo vydané právoplatné stavebné povolenie alebo oznámenie príslušného stavebného úradu, že nemá námietky voči predloženému stavebnému ohláseniu
  • vysporiadané vlastnícke práva k pozemku a objektu, ktorý tvorí predmet projektu (výlučné vlastníctvo resp. dlhodobý prenájom garantovaný po dobu minimálne 5 rokov po ukončení realizácie aktivít projektu)
  • vysporiadané záväzky voči Slovenskej republike
  • v prípade projektov zameraných na rekonštrukciu, modernizáciu a výstavbu infraštruktúry pre nemotorovú dopravu musí byť projektový zámer v súlade s regionálnym alebo mestským záväzným strategickým dokumentom pre oblasť dopravy, ktorý obsahuje ucelenú sieť cyklodopravných trás (napr. plán udržateľnej dopravy, generel cyklistickej dopravy, generel nemotorovej dopravy, stratégia cyklodopravy samosprávneho kraja
  • v prípade projektov zameraných na budovanie doplnkovej cyklistickej infraštruktúry je nevyhnutné zabezpečiť otvorený prístup k využívaniu vybudovanej infraštruktúry pre verejnosť resp. relevantných používateľov infraštruktúry v súlade s účelom, na ktorý je táto infraštruktúra určená
  • projekty musia plne korešpondovať s príslušnými strategickými dokumentmi pre oblasť dopravy, spájať centrá osídlenia KURS s priemyselnými zónami a centrami hospodárskeho významu a v prípade projektov realizovaných na území sídel vytvárať prepojenia zlepšujúce dostupnosť k občianskej infraštruktúre s cieľom zvýšenia podielu cyklistickej dopravy na celkovej deľbe prepravnej práce
  • podporené projekty musia nadväzovať na existujúcu / plánovanú cyklistickú infraštruktúru resp prepájať priemyselné zóny, občiansku infraštruktúru a infraštruktúru verejnej osobnej dopravy

Ostatné informácie

  • Aktualizácia výzvy sa týka termínu uzávierky 5. kola výzvy, ktorá je stanovená na 21.3.2018
  • Ďalšie hodnotiace kolá budú uzatvárané spravidla v trojmesačnom intervale do vyčerpania alokácie.

Staň sa členom GRANT klubu a neunikne ti žiadna dotačná príležitosť

Chcem sa stať členom