Splníme Vám viac než len 3 priania

Sedem nových projektov pre informatizáciu ide ďalej

Vďaka eurofondom sa zrealizuje ďalších sedem projektov informatizácie verejnej správy. Prinesú napríklad lepšie parkovanie pre ťažko zdravotne postihnutých ľudí, kratšie konania na Najvyššom súde či open data z inšpektorátov práce a z úradov verejného zdravotníctva. Na dnešnom zasadnutí ich schválil Riadiaci výbor Operačného programu Integrovaná infraštruktúra – prioritná os 7 (OPII – PO7), ktorý vedie podpredseda vlády pre investície a informatizáciu Richard Raši.

Spoločnou črtou dnes schválených projektov je modernizácia, zrýchlenie a zefektívnenie procesov. Ruka v ruke s nimi prichádza transparentnosť, finančná úspora, zníženie byrokracie či rýchlejšie a kvalitnejšie vybavenie záležitostí klienta – občana. Presne to sú efekty, ktoré má prinášať informatizácia vo verejnej správe,  uviedol generálny riaditeľ sekcie informačných technológii verejnej správy Jaroslav Kmeť.

Riadiaci výbor OPII – PO7 dnes dal zelenú týmto projektom:

Redizajn siete GOVNET (7 321 890,45 EUR) – Bezpečnosť nadrezortnej siete Govnet sa zásadne zvýši vďaka tzv. IPSec tunelu. Sieť sa navyše dostane plne do rúk štátu. Projekt Národnej agentúry pre sieťové a elektronické služby (NASES) ďalej umožní v  Govnete uskutočňovať šifrované videokonferencie. Architektúra videokonferenčného systému umožní, aby sa prepojil s už existujúcimi riešeniami v štátnej správe, napr. s videokonferenčným systémom ministerstva vnútra.

Elektronizácia služieb Národného inšpektorátu práce (5 803 061,00 EUR) – Okrem toho, že projekt zlepší pracovné podmienky pracovníkov inšpektorátu, prinesie aj elektronické služby pre verejnosť, skráti lehoty správnych konaní a umožní publikovanie otvorených údajov (open data).

Integrovaný systém úradov verejného zdravotníctva (17 982 240,00 EUR) – Projekt elektronizuje  správne procesy a zrýchli výkon kontrol, ktoré vykonáva 37 úradov verejného zdravotníctva. V súlade s princípom jedenkrát a dosť budú kontroly menej byrokratické a viac zamerané na vecnú náplň. Údaje o kontrolovanom subjekte nebudú už znova vyžadované. Toto zefektívnenie sa prejaví aj na 50-percentnom znížení poplatkov. Vzniknú nové interaktívne služby, ktoré zmenia spôsob komunikácie s klientami a znížia administratívnu záťaž. Údaje budú navyše transparentne zverejňované vo forme open data.

Informačný systém Kancelárie Najvyššieho súdu (5 432 245,00  EUR) –  Práca sudcov a kancelárie sa vďaka informačnému systému zrýchli a priemerná dĺžka konania by sa mala znížiť z 214 dní v roku 2016 na 150 v roku 2022. Transparentnosť Najvyššieho súdu bude posilnená publikovaním otvorených údajov (open data) a možnosťou dohodnúť si termín nahliadnutia do spisu online.

Elektronická fakturácia vo verejnom obstarávaní (5 038 375 EUR) –  Projekt rezortu financií zefektívni, zrýchli a zautomatizuje prijatie a spracovanie faktúr. Prínosom bude úspora za tlač, poštovné, doručovanie a spracovanie faktúr, ako aj menšia chybovosť.

eInklúzia prostredníctvom komplexného elektronického riešenia problematiky parkovania osôb s ťažkým zdravotným postihnutím (9 133 014,62 EUR) – Vďaka eInklúzii zdravotne postihnutí ľudia ľahšie nájdu voľné parkovacie miesto, systém im ukáže obsadenosť zvoleného parkoviska a bude ich navigovať na vhodné miesto. Projekt DataCentra elektronizácie územnej samosprávy Slovenska (DEUS) okrem toho zamedzí zneužívaniu parkovacích preukazov aj neoprávnenému parkovaniu na miestach vyhradených pre ŤZP. Tak isto poskytne cenné štatistické údaje, ktoré sa využijú na lepší manažment parkovacích miest aj ako podklad pre úpravu legislatívy.

Jednotný prístup k priestorovým údajom a službám (9 688 014,00 EUR) – Priestorové údaje sú dáta s priamym alebo nepriamym odkazom na polohu alebo geografickú oblasť, ktoré slúžia napríklad na tvorbu dokumentácie pri územnom plánovaní či na posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Cieľom projektu ministerstva životného prostredia je sprístupňovanie harmonizovaných priestorových údajov a služieb od orgánov verejnej moci. Zlepší to rozhodovacie procesy vo verejnej správe, pričom sa zároveň zvýši využitie týchto údajov a služieb. Občania, podnikatelia, ale aj úradníci získajú, resp. overia si priestorové údaje rýchlejšie a jednoduchšie ako doteraz. Nezanedbateľným prínosom bude aj eliminácia pokút za nedodržiavanie legislatívnych podmienok európskej smernice o priestorových údajoch INSPIRE.

 

Zdroj: Úrad podpredsedu vlády SR pre investície a informatizáciu

Staň sa členom GRANT klubu a neunikne ti žiadna dotačná príležitosť

Chcem sa stať členom