Príjem úplných žiadostí | od 12. 05. 2017 do 31. 12. 2017 |
---|
Príjem úplných žiadostí | od 12. 05. 2017 do 31. 12. 2017 |
---|
Žiadateľ je povinný realizovať projekt na oprávnenom území.
RO pre OP EVS stanovuje ako oprávnené územie realizácie projektu rozvinutejší región, t.j. oprávnené územie predstavuje územie Bratislavského kraja.
Na posúdenie tejto podmienky nemá vplyv umiestnenie administratívneho sídla žiadateľa/partnera.
Povinná hlavná oprávnená aktivita č. 1 - Zapájanie sociálnych a ekonomických partnerov a MNO do prípravy, implementácie a hodnotenia procesov vo VS
Povinná oprávnená aktivita je zameraná na budovanie a posilňovanie inštitucionálnych kapacít MNO, tvorbu partnerstiev, zlepšenie prístupu k informáciám o VS a zvyšovanie participácie na správe vecí verejných v niektorej alebo vo viacerých z definovaných oblastí:
Žiadateľ v spolupráci s partnerom/-mi (ak je relevantné) je povinný predložiť ŽoNFP s harmonogramom realizácie aktivít maximálne v rozsahu 24 mesiacov pre realizáciu hlavných aktivít (zodpovedajúcich realizácii odborných častí oprávnených aktivít projektu podľa časti 2.3.1 výzvy) a maximálne 3 mesiace na realizáciu oprávnených aktivít na administratívne a finančné ukončenie projektu.
Celková dĺžka realizácie oprávnených aktivít projektu môže dosiahnuť potom maximálne 27 mesiacov.
Prípadné zmeny obdobia realizácie aktivít projektu počas jeho implementácie musia byť, okrem iného, v súlade s článkom 65 všeobecného nariadenia a podmienkami Zmluvy o poskytnutí NFP. To znamená, že musia byť dostatočne zdôvodnené a schválené poskytovateľom v súlade s procesom pre zmeny zmluvy. Takéto predĺženie realizácie projektu neznamená porušenie tejto podmienky poskytnutia ako je definovaná vyššie.
Maximálna dĺžka realizácie projektu: 36 mesiacov od nadobudnutia účinnosti Zmluvy o poskytnutí NFP.
Oprávnené obdobie realizácie aktivít projektu sa začína najskôr v deň nadobudnutia účinnosti Zmluvy o poskytnutí NFP a trvá najneskôr do ukončenia realizácie oprávnených aktivít projektu v súlade s predchádzajúco vetou, avšak nie neskôr ako do 31.12.2023.
Typ žiadateľa a výška podpory | Miera podpory v % | Výška dotácie v EUR | ||
---|---|---|---|---|
NNO, cirkev | 0 | 95 | 95 000 | 380 000 |
Podmienka poskytnutia príspevku z hľadiska definovania merateľných ukazovateľov projektu
Z hľadiska oprávnenosti aktivít a oprávnenosti mzdových výdavkov pre túto výzvu RO pre OP EVS identifikoval ako relevantné na sledovanie nasledujúce iné údaje:
D0128 Počet nástrojov zabezpečujúcich prístupnosť pre osoby so zdravotným postihnutím;
Počet pracovníkov, pracovníčok refundovaných z projektu mimo
technickej pomoci OP/OP TP – D0249;
Mzda mužov refundovaná z projektu (priemer) – D0261,
Mzda mužov refundovaná z projektu (medián) – D0262,
Mzda žien refundovaná z projektu (priemer) – D0263,
Mzda žien refundovaná z projektu (medián) – D0264,
Podiel žien na riadiacich pozíciách projektu – D0266,
Podiel žien na iných ako riadiacich pozíciách projektu
– D0267.
Počet pracovníkov, pracovníčok so zdravotným postihnutím refundovaných z projektu mimo technickej pomoci OP/OP TP
- D0250;
Počet pracovníkov, pracovníčok mladších ako 25 rokov veku refundovaných z projektu mimo technickej pomoci OP/OP TP
- D0251;
Počet pracovníkov, pracovníčok starších ako 54 rokov veku refundovaných z projektu mimo technickej pomoci OP/OP TP
- D0256;
Počet pracovníkov, pracovníčok patriacich k etnickej, národnostnej, rasovej menšine refundovaných z projektu mimo technickej pomoci OP/OP TP - D0257;
Počet pracovníkov, pracovníčok, ktorí boli pred zapojením osobami dlhodobo nezamestnanými, refundovaných z projektu mimo technickej pomoci OP/OP TP - D0258;
Počet pracovníkov, pracovníčok - príslušníkov, príslušníčok tretích krajín, refundovaných z projektu mimo technickej pomoci OP/OP TP - D0259.
Na preukázanie hospodárnosti výdavkov stanovených v rozpočte projektu (príloha č. 5 Príručky preiadateľa) je žiadateľ/partner v zmysle Príručky pre žiadateľa povinný predložiť:
a) analýzu predchádzajúcej mzdovej politiky vo vzťahu k
pracovným pozíciám, prostredníctvom ktorých realizuje aktivity projektu a/alebo
b) v prípade, že pre realizáciu aktivít projektu potrebuje vytvoriť nové pracovné pozície, ktoré doposiaľ v štruktúre pracovných pozícii žiadateľ/partner neviedol, musí žiadateľ/partner potrebu tvorby takýchto pracovných pozícií v opise projektu a v rámci analýzy predchádzajúcej mzdovej politiky náležite zdôvodniť, s
tým že jednotlivé novovytvorené pracovné pozície (získavaním odborných a expertných personálnych kapacít
z externého prostredia do pracovnoprávnych vzťahov so žiadateľom/partnerom) musia byť kreované v súlade s
požiadavkami Usmernenia Riadiaceho orgánu pre Operačný program Efektívna verejná správa č. 5 k oprávnenosti vybraných skupín výdavkov pre PO 2014-2020 v platnej a účinnej verzii. Jednotlivé novovytvorené pracovné pozície zároveň musia zodpovedať účelu použitia pre realizáciu aktivít projektu (t.j. ako príklad možno uviesť využitie pracovnej pozície „Expert“ pri tvorbe dokumentov strategického, širšieho alebo celospoločenského významu, obdobné je využitie tejto pozície pre školenie školiteľov na celoštátnej alebo regionálnej úrovni (vymedzenej napr. územím kraja, okresu, mestskej funkčnej oblasti, pôsobnosťou regionálnych združení a podobne).
V relevantných prípadoch ak sa na realizácii aktivít projektu podieľa aj partner/-i, podiel jednotlivého partnera na realizácii rozpočtu (celkových oprávnených výdavkov) projektu môže dosiahnuť:
- minimálne 15 % celkových oprávnených výdavkov projektu;
- maximálne 45 % celkových oprávnených výdavkov projektu.
V prípade zapojenia viacerých partnerov môže podiel partnerov na realizácii rozpočtu projektu kumulatívne dosiahnuť maximálne 60% celkových oprávnených výdavkov projektu.
Podmienka poskytnutia príspevku z hľadiska definovania merateľných ukazovateľov projektu
Z hľadiska oprávnenosti aktivít a oprávnenosti mzdových výdavkov pre túto výzvu RO pre OP EVS identifikoval ako relevantné na sledovanie nasledujúce iné údaje:
D0128 Počet nástrojov zabezpečujúcich prístupnosť pre osoby so zdravotným postihnutím;
Počet pracovníkov, pracovníčok refundovaných z projektu mimo
technickej pomoci OP/OP TP – D0249;
Mzda mužov refundovaná z projektu (priemer) – D0261,
Mzda mužov refundovaná z projektu (medián) – D0262,
Mzda žien refundovaná z projektu (priemer) – D0263,
Mzda žien refundovaná z projektu (medián) – D0264,
Podiel žien na riadiacich pozíciách projektu – D0266,
Podiel žien na iných ako riadiacich pozíciách projektu
– D0267.
Počet pracovníkov, pracovníčok so zdravotným postihnutím refundovaných z projektu mimo technickej pomoci OP/OP TP
- D0250;
Počet pracovníkov, pracovníčok mladších ako 25 rokov veku refundovaných z projektu mimo technickej pomoci OP/OP TP
- D0251;
Počet pracovníkov, pracovníčok starších ako 54 rokov veku refundovaných z projektu mimo technickej pomoci OP/OP TP
- D0256;
Počet pracovníkov, pracovníčok patriacich k etnickej, národnostnej, rasovej menšine refundovaných z projektu mimo technickej pomoci OP/OP TP - D0257;
Počet pracovníkov, pracovníčok, ktorí boli pred zapojením osobami dlhodobo nezamestnanými, refundovaných z projektu mimo technickej pomoci OP/OP TP - D0258;
Počet pracovníkov, pracovníčok - príslušníkov, príslušníčok tretích krajín, refundovaných z projektu mimo technickej pomoci OP/OP TP - D0259.