Príjem úplných žiadostí | od 07. 06. 2018 do 25. 09. 2018 |
---|
Príjem úplných žiadostí | od 07. 06. 2018 do 25. 09. 2018 |
---|
Oprávnenými žiadateľmi výzvy sú základné školy alebo ich zriaďovatelia v prípade, ak škola nemá právnu subjektivitu.
Oprávneným miestom realizácie aktivít projektu sú všetky kraje menej rozvinutého regiónu a viac rozvinutý región.
1. Typ aktivity: tvorba, inovácia, realizácia vzdelávacích programov zameraných na zvýšenie, prírodovedných, matematických, environmentálnych, jazykových, IKT zručností vrátane finančnej gramotnosti vrátane podnikateľských vedomostí a ekonomického myslenia
2. Typ aktivity: podpora rozvoja kľúčových kompetencií pedagogických a odborných zamestnancov vrátane oblasti jazykových a IKT zručností
3. Žiadateľ zadefinuje samostatnú aktivitu projektu „Riadenie/koordinácia projektu“. Žiadateľ je oprávnený zvoliť si výlučne pracovné pozície uvedené vprílohe č. 5 výzvy. Túto priradí k jednému z vyššie definovaných povinných typov aktivít. Táto aktivita bude zahŕňať popis činností riadenia/koordinácie projektu vo vzťahu k aktivitám projektu pre obe povinné cieľové skupiny/povinné aktivity (bez ohľadu na to, že bude priradená len k jednému typu aktivity).
Minimálna dĺžka na realizáciu aktivít projektu je 12 mesiacov.
Maximálna dĺžka na realizáciu aktivít projektu je 24 mesiacov.
Typ žiadateľa a výška podpory | Miera podpory v % | Výška dotácie v EUR | ||
---|---|---|---|---|
90 | ||||
mikropodnik (0-9 zamestnancov) | 0 | 90 | 50 000 | 200 000 |
malý podnik (10-49 zamestnancov) | 0 | 90 | 50 000 | 200 000 |
stredný podnik (50-249 zamestnancov) | 0 | 0 | 50 000 | 200 000 |
NNO, cirkev | 0 | 95 | 50 000 | 200 000 |
samospráva | 0 | 95 | 50 000 | 200 000 |
príspevkové a rozpočtové organizácie | 0 | 0 | 50 000 | 200 000 |
štátna správa | 0 | 100 | 50 000 | 200 000 |
nezisková organizácia | 0 | 95 | 50 000 | 200 000 |
združenie právnických osôb | 0 | 95 | 50 000 | 200 000 |
združenie fyzických osôb | 0 | 95 | 50 000 | 200 000 |
1) Personálne výdavky interné - koordinačné činnosti - výdavky vzniknuté na základe pracovnoprávnych vzťahov alebo obdobných vzťahov (napr. zákonník práce, zákon o štátnej službe,...)
2) Personálne výdavky interné – odborné činnosti - výdavky vzniknuté na základe pracovnoprávnych vzťahov alebo obdobných vzťahov (napr. zákonník práce, zákon o štátnej službe,...)
3) školiaci materiál a potreby pre aktivity projektu (napr. učebnice, učebné texty, publikácie, časopisy, slovníky, pracovné zošity, drobné písanie a kresliace potreby) ;
4) prevádzkové výdavky iba v rozsahu na uskutočnenie realizácie jednotlivých aktivít projektu (spotrebný tovar a prevádzkový materiál, voda, plyn, elektrická energia, poštovné, telekomunikačné poplatky, spojovacie siete,...);
5) nákup hmotného a nehmotného majetku (okrem nehnuteľností) - obstaranie zariadenia/vybavenia a didaktických prostriedkov pre hlavné aktivity projektu (vrátane nehmotného majetku) - max. 30 % oprávnených priamych výdavkov rozpočtu - nezapočíta sa položka riziková prirážka. Obstarané zariadenie/vybavenie a didaktické prostriedky sú určené na realizáciu hlavných aktivít projektu (napr. vzdelávacie kurzy). Obstaranie zariadenia/vybavenia a didaktických prostriedkov musí byť prepojené s odbornými aktivitami projektu, t.j. musí byť preukázané využitie v rámci projektu (len samotné obstaranie zariadenia/vybavenia a didaktických prostriedkov bez prepojenia a využitia v rámci projektu je neakceptované), čo žiadateľ jasne popíše v žiadosti o poskytnutí NFP - časť 7.2 Spôsob realizácie aktivít; pri posudzovaní oprávnených výdavkov na nákup hmotného a nehmotného majetku je potrebné brať v úvahu dobu realizácie projektu a a intenzitu využitia tohto majetku pre projekt (napr. pri jednoročnom projekte a využitie počítača na jednu aktivitu výdavky na nákup majetku budú posúdené ako neoprávnené; nákup majetku pred koncom realizácie projektu), nakoľko uvedený majetok má využiteľnosť dlhšiu ako jeden rok, t.j. je potrebné dodržať zásadu „hodnota za peniaze/value for money “ .
6) cestovné náhrady odborného personálu, expertov, školiteľov, lektorov – tuzemské a zahraničné pracovné cesty (úhrada cestovných náhrad ako oprávnený výdavok platí len pri uzatvorení pracovnoprávnych vzťahov s prijímateľom );
7) príspevok (finančného alebo nefinančného charakteru) pre frekventantov, ako aj náhrady mzdy vrátane odvodov zamestnávateľa zúčastnených osôb (frekventantov), výdavky spojené so stravovaním, ubytovaním, cestovným);
8) občerstvenie do výšky 1 500 EUR na projekt za podmienky, že nesmie byť poskytnuté súčasne v ten istý deň s výdavkom na stravné (napr. pre odborný personál, frekventantov) a zároveň nesmie presiahnuť výšku stravného pri tuzemských pracovných cestách v časovom pásme od 5 do 12 hodín na osobu/deň podľa opatrenia Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky o sumách stravného;
9) poradenské a konzultačné služby (napr. právne poradenstvo);
10) poplatok za vykonanie skúšky, získanie certifikátu (úhrada výdavkov frekventantov);
11) dodávky na priame výdavky projektu - realizácia vzdelávacích a iných hlavných aktivít projektu (napr. tvorba metodík, učebných osnov) prostredníctvom vzťahov, ktoré majú odberateľsko-dodávateľský charakter – dodávky na priame výdavky projektu do výšky maximálne 10 % oprávnených priamych výdavkov rozpočtu – nezapočítava sa riziková prirážka (dodávkou na priame výdavky projektu sa rozumie vykonávanie činností spojených s implementáciou projektu, t.j. odborných činnosti, napr. tvorba vzdelávacích programov; rôzne vzdelávacie činnosti ; preklady); Do dodávok sa nezahŕňa najmä obstaranie didaktických prostriedkov , IKT, nájom priestorov, tlač. V prípade zmiešaných aktivít napr. obstaranie zariadenia a vybavenia a zaškolenie k tomuto zariadeniu/vybaveniu je potrebné odčleniť uvedené aktivity, nakoľko školenie sa započítava do dodávok. Uvedené činnosti sú vykonávané mimo pracovnoprávnych (napr. pracovný pomer) alebo obdobných vzťahov (napr. štátnozamestnanecký pomer) a spravidla podliehajú povinnosti verejného obstarávania alebo minimálne dokazovania hospodárnosti prostredníctvom prieskumu trhu a zvyšujú pridanú hodnotu projektu; do dodávok na priame výdavky sa nezapočítavajú výdavky realizované prostredníctvom zjednodušeného vykazovania výdavkov;
12) výdavky súvisiace s akreditáciou programu, certifikáciou (napr. získanie akreditácie MŠVVaŠ SR nezávislou certifikačnou autoritou);
13) odpisy ak obstaraný odpisovaný majetok (hmotný/nehmotný majetok) nebol financovaný z akýchkoľvek verejných zdrojov (zdroje EÚ, štátny rozpočet, zdroje obce, VÚC a iné verejné zdroje) ; Odpisy dlhodobého hmotného a nehmotného majetku používaného na účely projektu sú oprávneným výdavkom počas realizácie projektu za predpokladu, že nákup takéhoto majetku nie je súčasťou oprávnených výdavkov na projekt. Prijímateľ si nesmie nárokovať na majetok jeho obstarávaciu cenu, t.j. obstaranie majetku a zároveň aj príslušné odpisy.
14) vydavateľská činnosť (príprava, výroba, tlač, distribúcia);
15) monitoring (monitorovacia správa, hodnotenie projektu,...)
16) riziková prirážka rozpočtovaná vo výške do 5% oprávnených výdavkov (priamych a nepriamych výdavkov projektu);